Limba engleză din confortul camerei tale, de la biroul atât de familiar? De ce, nu. Doar este noua realitate a timpurilor pe care le trăim, cu avantajele sale de necontestat, dar și cu micile neajunsuri, pe care, cu înțelepciune, le putem minimiza.
Cu ce diferă față de orele clasice? Nu ar trebui să difere prea mult, dar acest lucru depinde de noile abilități ale profesorului de a preda online . Ei bine, eu am dobândit abilitățile necesare pentru predarea online, în primul rând voluntar, prin cursurile de profil urmate și materialele studiate, dar și de condițiile anului 2020, când am aplicat ceea ce am studiat, pe tot parcul acestui an dificil.
Așadar, față de orele live, de la sediu, am căutat să:
- creez o atmosferă plăcută de lucru printr-un cadru cald și prietenos, care să difere de imaginea impersonală captată de camera laptop-ului;
- folosesc materiale didactice digitale, create de mine, bine structurate, concise și cât se poate de „grafice”;
- folosesc aplicații de tipul „tablei digitale”, dar și o tabletă grafică pentru o ușoară folosire a acestei aplicații;
- folosesc echipamente care permit o transmisiune audio/video de bună calitate;
- folosesc echipamente adecvate pentru iluminarea cadrului, astfel încât să creez atmosfera prietenoasă de mai sus;
- folosesc aplicații de videoconferință cu licență pentru a nu fragmenta ședința în funcție de limita de timp impusă de producătorul aplicației pentru conferințele gratuite;
- am asigurată o conexiune de viteză mare la internet;
- am înțelegerea și empatia necesare față de micile probleme tehnice ale cursanților;
- și, nu în ultimul rând, pun cel puțin aceeași pasiune ca în timpul orelor clasice.
Cadrul de emisie, bine iluminat Echipamente video Echipamente audio Mixerul audio și monitorul secundar Cadrul general al ministudioului pentru orele online Tableta grafică necesară unei scrieri cursive, precum scrierea de la tabla clasică Aplicația tip „whiteboard”, adică o tablă digitală pentru exemplificarea grafică a noțiunilor
Copilul care participă la orele ONLINE poate avea aceeași evoluție precum copilul care participă la orele față-în-față? Răspunsul meu este afirmativ, însă realizarea acestui obiectiv depinde în mare măsură și de capacitatea copilului de a se adapta acestei situații și de abordarea întregului proces în mod corect. În timpul orelor ONLINE, tentația copilului de a „păcăli” profesorul că și-a îndeplinit sarcinile studiului individual este una destul de mare și sortită evident eșecului. Însă, dacă atitudinea celui mic față de studiu este una corectă, progresul va fi unul evident și, mai ales, constant, conducând spre realizarea obiectivului final, respectiv deprinderea abilității de a comunica în limba engleză.
Așadar, ore ONLINE sau FAȚĂ-ÎN-FAȚĂ? Dacă până acum alegerea tipului de ore era o chestiune de împrejurări, pot spune că, în ultima perioadă, această alegere a devenit o chestiune de opțiune.